środa, 26 września 2012

Dzwonnik z Notre Dame (1996) Kirk Wise, Gary Trousdale - 3 etap

Film: Dzwonnik z Notre Dame
Reżyser:  Kirk Wise, Gary Trousdale
Rok powstania: 1996

Ilość oddanych głosów: 12
Średnia ocen: 7.29












Wasze opinie:

„Dzwonnik z Notre Dame” to animacja doskonała. Jednym z nielicznych mankamentów jest zbyt duża ilość musicalowych wstawek [...] Nie mniej jednak obraz ten w ostatecznych rozrachunku oceniam niezwykle wysoko i stawiam go na równi z innymi klasykami spod znaku Walta Disneya. - Skazany na Kino

[...]to jedyny w swoim rodzaju film animowany, który jest ponadczasowy. Pokochają go dzieciaki, a dla dorosłych stanowić będzie pewną naukę. A wszystko to w dźwiękach dzwonów Notre Dame." - Agniecha

" Dzwonnik z Notre Dame boleśnie uświadomił mi, że wyrastanie z bajek to jedna z najboleśniejszych rzeczy jakie mogą spotkać kinomana[...] Z dzisiejszej perspektywy, człowieka który co nie co wie i co nie co widział, bajka nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś. Czasem bawi, czasem nudzi wywołując przy tym grymas irytacji.[...]Dzwonnik z Notre Dame to bajka dla dzieci, więc powinno się, oceniać ją przez pryzmat dziecięcej wrażliwości, a ta mówi mi, że jako dziecko lubiłam ją, mimo kryjącej się pod fabułą ciemności." - Ania

"Dzwonnik z Notre Damme" w pełni zasługuje na miano animowanego klasyka. Co prawda, można dostrzec wady takie jak zbyt duża ilość partii śpiewanych czy mniejszy ładunek emocjonalny [...] Nie umniejsza to jednak w znaczący sposób wartości obrazu. Jest on przyjemny w odbiorze dla dzieci i potrafiący uczyć niejednego dorosłego. To co bardzo istotne to, nawet po tylu latach oglądając go, można poczuć tą jedyną w swoim rodzaju magię Disney'a." Pół Filmem Pół Jajem

"Są filmy, przy których dorastałem i które tak samo „dorastały” wraz ze mną. Stały się małą cząstką mnie samego. Nie inaczej jest z „Dzwonnikiem z Notre Dame” zrealizowanym przez wytwórnię Disneya w 1996 roku. Dzięki niemu jakaś mała część mnie jest animowana i wypełniona bajkowymi piosenkami, które znam na pamięć. Stała się elementem mojego filmowego świata i codziennego życia, a przede wszystkim sprawia, że mimo 30 roku życia pozostaje we mnie nadal choć odrobina z dziecka." - Salon Filmowy MN 

"wytwórnia daje nam dużą lekcję tolerancji i tego, ze świat nie jest czarno-biały. Brzydki nie znaczy zły, a fucha sędziego nie dodaje rozumu. Tolerancji zarówno w stosunku do osób niekoniecznie pięknych ale też innych grup etnicznych. Wszyscy jesteśmy tacy sami a ocena nie zależy od tego jak wyglądamy i gdzie się urodziliśmy ale ile dobrego zostawiamy za sobą. Ah, piękny, bajkowy morał. Zarówno dla dzieci, jak i dorosłych ;)" - SzutkiPlochi

"„Dzwonnik z Notre Dame” przypomniał mi beztroskie lata dziecięce, bo pewnikiem oglądałem go również za dzieciaka, i choćby z tego względu należą mu się laury." - Rodion

"Dzwonnik... jest źle skonstruowany fabularnie. Przez pierwsze pół godziny wciąż nie wiadomo o czym będzie ta opowieść. Ekspozycja świata przedstawionego i postaci wydłuża się w nieskończoność. Powoli, bardzo powoli poznajemy głównych bohaterów i jeszcze wolniej poznajemy ich wzajemny stosunek do siebie, a to co napędza akcję, czyli "grzeszne pożądanie" Frollo pojawia się dopiero w połowie filmu (!), a dla spójności i klarowności to jest stanowczo zbyt późno." - Cedro 

"Bardzo przyjemna familijna bajka. Nie wzbudziła we mnie jakichś sentymentalnych emocji dlatego, że nigdy wcześniej jej nie oglądałem, w związku z tym trudno mówić tu o wspomnieniach. Tym bardziej więc dziś nie zrobiła na mnie jakiegoś szczególnie wielkiego wrażenia. Ale to solidna produkcja, którą ogląda się z wielką przyjemnością i zapewne będzie można do niej nie raz wracać." - Simon

""Dzwonnik..." to animacja, którą ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Mamy tutaj walkę dobra ze złem niepozbawioną odrobiny humoru, przyjaźń oraz bardzo trafne spostrzeżenie, że to nie świat jest strasznym i okrutnym miejscem, tacy są po prostu niektórzy ludzie. Ponadto bardzo podobała mi się muzyczna strona tego filmu, w tym i "musicalowe" wstawki." - Tikichomiktaki

"Podsumowując: animacja na przyzwoitym poziomie, którą oceniam na puchatą siódemkę. " - Suzarro

" Strona wizualna dzieła naprawdę zwraca uwagę. Urzeka swoją barwnością i dokładnym dopracowaniem nawet najmniejszych szczegółów. Tworzy ona niezwykły klimat i fascynującą atmosferę. Muzyka jest rewelacyjna, dzięki czemu stanowi idealne tło dla wszystkich wydarzeń. Niestety, w końcu piosenki zaczęły mnie nieco drażnić. „Dzwonnik z Notre Dame” to bez wątpienia warta uwagi produkcja. Nie należy jednak do grona moich ulubionych animacji. Polecam odkryć ją na nowo." - Ikalia


Głosowali:  

Agniecha
Skazany na Kino 
Ania 
Pół Filmem Pół Jajem 
SzutkiPlochi
Salon Filmowy MN 
Rodion
Cedro
Simon 
Tikichomiktaki 
Suzarro
Ikalia

12 komentarzy:

  1. Ok, "Dzwonnik..." zaliczony.

    http://skazanynakino.blogspot.com/2012/09/7-dzwonnik-z-notre-dame-rez-kirk-wise.html

    Ocena: 8/10 :)

    OdpowiedzUsuń
  2. "Dzwonnika" oglądałam już jakiś czas temu. Dlatego odświeżyłam troszkę swoją starą recenzję.

    http://filmy-wedlug-agniechy.blogspot.com/2010/12/431-dzwonnik-z-notre-dame-rez-kirk-wise.html

    Ocena: 9/10

    OdpowiedzUsuń
  3. http://filmoweszalenstwo.blogspot.com/2012/11/projekt-kino-czesc-2-dzwonnik-z-notre.html

    ocena 6/10

    OdpowiedzUsuń
  4. Nasze spojrzenie na "Dzwonnika z Notre Dame"

    http://polfilmempoljajem.blogspot.com/2012/11/dzwonnik-z-notre-damme-projekt-kino.html

    ocena: 8,5/10

    OdpowiedzUsuń
  5. Przedostatnia Projektowa recenzja

    http://salonfilmowymn.blogspot.com/2012/11/walt-disney-w-notre-dame-dzwonnik-z.html

    Ocena 9/10

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Też oceniłyśmy!

    http://inlovewithmovie.blogspot.com/2012/11/dzwonnik-z-notre-dame-hunchback-of.html

    Ocena 8/10

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja recenzja:

    http://filmowy.blox.pl/2012/12/Dzwonnik-z-Notre-Dame.html

    Ocena 7/10

    OdpowiedzUsuń
  8. Oto jestem. A oto moja ocena - 5/10
    A oto moja recenzja:
    http://rebornstory.blogspot.no/2012/12/projekt-kino-2012.html

    OdpowiedzUsuń
  9. http://simon-movie.blogspot.com/2012/12/projekt-kino-ukryte-pragnienia-chicago.html

    Moja ocena: 5/10

    OdpowiedzUsuń
  10. http://kronikachomika.blogspot.com/2012/12/projekt-kino-4-dzwonnik-z-notre-dame.html

    8/10

    OdpowiedzUsuń
  11. http://suzarro.blogspot.com/2012/12/w-telegraficznym-skrocie.html#comment-form Ocena: 7/10

    OdpowiedzUsuń
  12. http://refleksjefilmowo-ksiazkowe.blogspot.com/2012/12/dzwonnik-z-notre-dame-1996-czyli-magia.html
    7/10

    OdpowiedzUsuń