środa, 26 września 2012

3 Etap Projektu KINO

Czas najwyższy ruszać z 3 etapem Projektu KINO!:)

Jak wiecie, ilość Uczestników biorących udział w Projekcie niestety zmniejszyła się o dwie osoby, ale mamy nadzieję, że dobrniemy już do końca w jednakowym składzie. Tym bardziej, że 3 etap będzie trwał naprawdę długo, bo do grudnia, a to znaczy, że na obejrzenie 5 filmów mamy naprawdę sporo czasu i chyba każdy powinien się wyrobić.

Na wszelki wypadek zamieszczamy aktualną listę Uczestników:


Przypomnijmy zatem zasady obowiązujące w tym etapie:

TERMINARZ:
Jeżeli chodzi o termin, to z powodu dosyć szybko przeprowadzanych etapów oraz uniknięcia dogrywki w drugim etapie, na obejrzenie filmów mamy więcej czasu niż było planowane. Tym lepiej. 
Zatem Etap 3 trwa od dzisiaj - 26 września do 10 grudnia 2012 roku (do godziny 23:59). W tym czasie, aby zaliczyć etap, każdy z Uczestników powinien obejrzeć, zrecenzować i ocenić 5 wybranych wcześniej filmów.

LISTA FILMÓW DO OBEJRZENIA (po kliknięciu na tytuł, zostaniemy przeniesieni do posta odpowiadającego danemu filmowi):
1. Chicago (2002) Rob Marshall
2. Dzwonnik z Notre Damme (1996) Kirk Wise, Gary Trousdale
3. Gra pozorów (1992) Neil Jordan
4. Między słowami (2003) Sofia Coppola
5. Ukryte pragnienia (1996) Bernardo Bertolucci

SPOSÓB POSTĘPOWANIA Z KAŻDYM FILMEM:
1. Oglądamy film.
2. Na swoim blogu umieszczamy recenzję tego filmu oraz przypisujemy mu ocenę w skali 1-10.
3. Na blogu projekt-kino.blogspot.com odnajdujemy post odpowiadający danemu filmowi (można klikać w tytuły powyżej). W poście przypisanym dla tego filmu, umieszczamy komentarz, w treści którego oświadczamy, że obejrzeliśmy ten film oraz podajemy link do swojej recenzji na blogu i ocenę, jaką mu przyznaliśmy.
4. Powyższe czynności należy przeprowadzić po każdym z 5 obejrzanych filmów. Nie napisanie recenzji do obejrzanego filmu, bądź napisanie, lecz nie umieszczenie do niej linka w wybranym poście, do 10 grudnia 2012 roku, jest równoznaczne z nie obejrzeniem produkcji, a tym samym nie zaliczeniem etapu.

SPECYFIKACJA FILMÓW:
Nie ma żadnych określonych zasad odnośnie strony technicznej danego filmu. Możemy je oglądać, w zależności od naszych upodobań lub też możliwości posiadania oraz zdobycia danego filmu - z lektorem, z dubbingiem, z napisami, a nawet w oryginalnej wersji językowej - to nie ma większego znaczenia. Jak tylko Wam odpowiada. Na obejrzenie filmów mamy ponad dwa miesiące, więc miejmy nadzieję, że w tym czasie każdemu z Uczestników uda się zdobyć każdą z pozycji.

RECENZJE:
Sposób pisania recenzji zależy tylko i wyłącznie od Was samych. Nie ma określonej długości tekstu oraz zasad jego pisania. Może to być zarówno krótka, kilku-zdaniowa notatka, jak również rozbudowana analiza dzieła:) Ważne jednak aby zamieścić w naszej recenzji ogólne wrażenia z seansu oraz przytoczyć kilka powodów dla których film nam się podobał lub nie. Jeżeli z różnych powodów nie macie ochoty się rozpisywać - oczywiście nie ma takiej potrzeby. Jeżeli ktoś oglądał już wcześniej dany film i posiada do niego recenzję na swoim blogu, nie musi oglądać i pisać ponownie, wystarczy, że poda link do starej recenzji. Jeśli przy starej recenzji nie została podana ocena dla filmu w skali 1-10, należy to uzupełnić przed podaniem linka.

WYBÓR NAJLEPSZEGO FILMU 1 EDYCJI PROJEKTU KINO:
Jak wspomnieliśmy wcześniej, każdy z filmów biorących udział w projekcie, posiada przypisany mu specjalny post. Organizatorzy będą podliczać i sumować na bieżąco (oczywiście w miarę możliwości) oceny przyznawane przez Uczestników danemu filmowi. Ostatecznie na podstawie średnich ocen, zostanie wyłoniona produkcja z największą średnią - zwycięski film. Zwycięzców w pozostałych kategoriach (na przykład: najlepszy reżyser) wyłonimy w 4 etapie, który nie będzie obowiązkowy.

WASZE OPINIE:
W postach dotyczących filmów będziemy umieszczać krótkie notki skopiowane z Waszych recenzji, wyrażające Wasze zdanie o danym filmie. Oczywiście notki te będą podpisane Waszymi nickami, wraz z przekierowaniem do Waszych profili/blogów.  
Miło byłoby również, gdyby pod poszczególnymi postami, w komentarzach, nawiązywała się dyskusja dotycząca danego filmu; wymiana poglądów, opinii byłaby jak najbardziej na miejscu. Dlatego szczególnie zachęcamy do rozmawiania o filmach. W ewentualnych dyskusjach jak najbardziej mogą brać udział również osoby nie będące Uczestnikami tej edycji. 

I to chyba byłoby na tyle:) Jeżeli coś przegapiliśmy lub też jeśli macie jakieś pytania odnośnie 3 etapu to śmiało piszcie w tym poście. Postaramy się odpowiedzieć.

Oficjalnie możemy uznać 3 etap Projektu KINO za otwarty! Zapraszamy do oglądania filmów i ich komentowania. Bawcie się dobrze!:D

Pozdrawiamy,
Ekipa Projektu KINO.

Ukryte pragnienia (1996) Bernardo Bertolucci

Film: Ukryte pragnienia
Reżyser: Bernardo Bertolucci
Rok powstania: 1996

Ilość oddanych głosów: 11
Średnia ocen: 4.5












Wasze opinie:

""Ukryte pragnienia" stały się moich "żelazkiem na zmarszczki", ponieważ skutecznie poprawiły mi humor, przywróciły uśmiech na twarzy i wzbudziły tęsknotę za wakacjami, słońcem i beztroską." Tikichomiktaki

" Niby piękny, ale też i niekompletny. Z jednej strony zachwyca, ale z drugiej całkowicie nuży. Beztroski klimat zaczyna wprawiać w bardziej leniwy stan a fabuła chwilami denerwuje swoją ślamazarnością. „Ukryte pragnienia” nie jest filmem złym, ale nie jest to też wybitne dzieło.: - Agniecha

" Film jest dobry i myślę, że teraz będę o nim pamiętać już przez dłuższy czas. Cieszę się, że znów miałam okazję go zobaczyć, przede wszystkim przez wspomnianą grę Liv Tyler i przez obraz sielskiej toskańskiej wioski. Jednak nie sądzę, żebym odtąd do niego wracała w każdej wolnej chwili." - SzutkiPlochi

"Cóż, Bertolucci się nie popisał, co nie jest dla mnie większym zaskoczeniem. ‘Ukryte Pragnienia’ to beztreściowy filmik, starający się sprzedać widzowi mocno szowinistyczną wizję świata, sprowadzającą kwiat kobiecości do irracjonalnie wyglądającej męskiej fantazji, mocno godzącej, poprzez wygląd i zachowanie głównej bohaterki, w dobre imię kobiety. Dziwna wizja. Mnie nie przekonała, nie wiem jak Was. Generalnie mocno odradzam." - Ania

""Ukryte pragnienia"- jedynie co w tym filmie mną w jakiś sposób ruszyło były napisy końcowe. Nie, to nie jest żaden dowcip. Po prostu produkcja Bertolucciego cierpi na jakąś niesprecyzowaną wadę. Bo niby historia młodej i pięknej Lucy powinna mnie wciągnąć, a krajobrazy i włoski klimat pozwolić odciąć się od szarej rzeczywistości."- Suzarro

"„Ukryte pragnienia” to bardzo średni film z ładnymi zdjęciami, ale naiwną i mało pasjonującą historią. Mam wrażenie, że zawyżyłem ocenę, ale niech już zostanie." - Rodion

"Nie jest to więc film o seksie, czy u seksualnych fascynacjach i zmysłowości świata, tylko jakaś laurka, okrutnie przerysowana, pretensjonalna, mało oryginalna i przegięta. Do tego wszystko w Ukrytych pragnieniach (łącznie z tytułem) pisane jest DUŻYMI LITERAMI. A wszystkie te emocje, wielkie romanse i interakcje ostatecznie wydają się wielkie tylko w deklaracjach. Do tego przez lukier, toporność i sentymentalność naprawdę ciężko się czymkolwiek przejąć i w cokolwiek uwierzyć. Słowem: za prosto, za słodko, za typowo, bardzo licealnie." - Cedro

"Sceneria Toskanii to jeden z niewielu elementów, który przypadł mi do gustu. Ładne krajobrazy towarzyszą nam niemal co krok. Zielone wzgórza, drzewa oliwne i wielkie plantacje ubarwiają cała opowieść. Niestety muzyka nie wydała mi się interesującym tłem. Jest mało wyrazista, co sprawia, że film jeszcze bardziej nudzi." - Ikalia

"Trudno rozpisywać się o filmie, którego nawet nie byłem w stanie obejrzeć do końca. Wątek jakiś taki niemrawy, zupełnie nie zachęcający, bardziej przypominający tanią brazylijską telenowelę, niż konkretny film. Fakt, że na Tyler miło jest popatrzeć, nie wystarczy, aby zachwycić się tym dziełem. Jeśli tak wyglądają inne obrazy w dorobku Bertolucciego, to ja już teraz dziękuję za oglądanie jego filmów. Nuda." - Simon

"możliwe, że "Ukryte Pragnienia" mają w sobie coś ukrytego ale my niestety nie wiemy gdzie tego szukać i skąd wziąć tak dostojne szkło powiększające które pozwoliłoby być może, podkreślamy  BYĆ MOŻE, na dostrzeżenia ukrytych w zamyśle zalet. I ostatnie zdanie które starczyłoby za całą opinię. Było to totalne gówno na którym męczyliśmy przez całe 2 godziny, odczuwalne jako najmarniej pół doby. Szanujemy zwolenników, pozdrawiamy ich ale wspólnego języka to raczej nie znajdziemy." - Dwayne&Hudson

"Bertolucci dokonuje rzeczy niemożliwej. Tworzy hymn młodości fizycznie młodym nie będąc. Chętnie powrócę do jego filmu za kilka lat by albo sobie przypomnieć czym jest młodość, albo mam nadzieję by poczuć, że nadal jestem młody." - Salon Filmowy MN

Do tej pory swoje głosy oddali:
Tikichomiktaki
Agniecha
SztukiPlochi 
Ania
Suzarro
Rodion
Cedro
Ikalia
Simon
Dwayne&Hudson
Salon Filmowy MN

Między słowami (2003) Sofia Coppola - 3 etap

Film: Między słowami
Reżyser: Sofia Coppola
Rok powstania: 2003

Ilość oddanych  głosów: 11
Średnia ocen: 7.36













Wasze opinie:

"Sofia Coppola stworzyła przepiękny film o miłości, przyjaźni, potrzebie uczucia, samotności, i o życiu[...] Kameralna opowieść[...] która nigdy mi się nie znudzi." - Salon Filmowy MN

"Uważamy, że nie wykorzystano w całości potencjału świetnego pomysłu i film czasami przynudza. Ciężko określić czego nam w tym filmie dokładnie brakuje ale ewidentnie występuje jakiś brak." - Dwayne&Hudson

"Sofia Coppola[...]  dopiero w Między słowami, w pewnym sensie filmie przełomowym, pokazała coś czego w kinie nie  było od dawna- dojrzewanie, już nie to dosłowne- biologiczne ale to psychologiczne, dojrzewanie do buntu przeciw otaczającej nas rzeczywistości." - Ania

" Dzieło Coppoli to twór gestów, niedopowiedzeń i naszych własnych interpretacji. Jedni będą zachwyceni, inni znużeni, a ja osobiście muszę uznać kolejne starcie z tym tytułem za godne uwagi." - Suzarro

"Powolna, niespieszna akcja w mieście pulsującym od miliona istnień i świateł tworzy ciekawy kontrast. Aktorzy spisują się świetnie, kamera pokazuje bazowe fragmenty tej misternej układanki, a widz kontempluje i jednocześnie tworzy. Czego chcieć więcej?" - tikichomiktaki

"Wspaniały film! W najprostszy z możliwych sposobów, bez zbędnych ozdobników, opowiada nam o równie prostych, ale jakże ważnych rzeczach. Z wyjątkowej subtelności wyjawiają emocje i przeżycia, które trafią nie tylko do tych, którzy spotkali się w życiu z podobną sytuacją, ale - co szczególne - do wszystkich, którzy zechcą się w ten film zaangażować." - Simon

"Nie znalazłam żadnych rażących wątków, które by mnie zniechęciły do tego filmu. Jednak nie zaliczam go też do grona moich ulubionych. Być może niektórych widzów skłonił do głębszych refleksji na temat samotności człowieka w wielkim mieście, ale ja się do tej grupy nie zaliczam. Dlatego oceniam Między słowami 6/10." - SzutkiPlochi 

"To jest film, który wszystkim się podoba, a mnie nie rusza ani odrobinę. Jakoś nie kupuję tej wielce sentymentalnej historii o spotkaniu dwójki ludzi w bardzo dogodnej dla nich sytuacji (on zarabia 2 miliony, nie przepracowując się, w reklamie; ona skończyła studia i teraz z nudów podróżuje po świecie z mężem-fotografem). Nie kupuję tego całego wyalienowania i wielkiego uczucia, którego mamy się domyślać przy pomocy - kolejno - prostej metafory (Englishman in New York) i niewielkiej ilości dialogów. " - Cedro 

"„Między słowami” jest prostym, oszczędnym w środkach wyrazu dziełem, a właściwie obserwacją życia dwójki ludzi. Ich przyjaźń rozkwita w kolorowym i głośnym Tokio. Już na pierwszy rzut oka widać jak nie pasują do nowego środowiska.„Między słowami” przede wszystkim hipnotyzuje swoim fantastycznym klimatem. Jest nieskomplikowane, ale dosadne i czarujące. Każdy jego element dokładnie przemyślano i umieszczono w odpowiednim miejscu filmowej układanki." - Ikalia

"Bardzo przyjemnie oglądało mi się „Między słowami” już po raz drugi i na pewno nie ostatni. I mówię to ja – zazwyczaj nie lubujący się w melodramatach i dla mnie jest to najlepszy film gatunku głównie za sprawą tego, że nie wciska mi na chama pocałunku z językiem." - Rodion

"Sofia Coppola pokazuje nam Tokio z zupełnie innej strony, nie tylko jako krzykliwe miasto, ale również i miejsce, gdzie niespodziewanie narodzić może się nieprzeciętne uczucie. W konsekwencji daje to pozytywny, inteligentny, subtelny i jednocześnie fascynujący film, który na długo zapada w pamięć." - Agniecha

Do tej pory swoje głosy oddali: 

Dwayne&Hudson
Salon Filmowy MN 
Ania 
Suzarro 
Tikichomiktaki
Simon 
SzutkiPlochi
Cedro
Ikalia 
Rodion
Agniecha

Gra pozorów (1992) Neil Jordan - 3 etap

Film: Gra pozorów
Reżyser: Neil Jordan
Rok powstania: 1992

Ilość głosów: 10
Średnia ocen: 6.15













Wasze opinie:


"Film zrobił na mnie dość duże wrażenie. Nie jest to bowiem produkcja, którą da się sklasyfikować w jednym konkretnym gatunku- mamy tu przecież elementy dramatu, thrillera, akcji i gangsterki.[...] „Gra pozorów” być może nie przypadnie każdemu do gustu, jednak z pewnością pozostawi za sobą mnóstwo pytań." - Suzarro  

SPOILER!

"Fabuła mnie nie wciągnęła a ten ‘wielki zwrot akcji”, przez który film nie mógł długo znaleźć producenta zupełnie nie zaskoczył. Same wątki transseksualizmu są wszak ciekawe, ta fascynacja Fergusa momentami też ale po za tym film zwyczajnie nudzi." - Ania

"„Gra pozorów” to melodramat jedyny w swoim rodzaju, ale to niekoniecznie musi być jego zaleta. Miałem mały problem z jego ocenieniem, ale jeżeli przyjąć, że najważniejszym czynnikiem wpływającym na ocenę jest zaciekawienie widza, no to przykro mi. Tu już nie mam wątpliwości, że film mnie wynudził i czekałem tylko zaskakującego finału, który miał nadejść." - Rodion 

Dziwne kino[...], dziwny klimat, trochę ponury, duszny, nie do końca pozwalający wczuć się w sytuację. Wreszcie legendarny zwrot akcji. Całość, w połączeniu z naprawdę kiepską stroną techniczną, tworzy niezwykły efekt, mało jednak przekonujący. Sama historia bowiem, prosta i dość infantylna, opakowana co prawda w bardzo oryginalną etykietę, nadal razi i odrzuca." - Simon

"„Gra pozorów” jest manifestem łagodności, poświęcenia, oddania zawsze innym, nigdy sobie. Pokazuje też, że wszechświat nie nagradza za szlachetność zawsze w sposób oczywisty. Finalnie zawsze zwycięża miłość. Wbrew tytułowej piosence, napisanej przez Geoffa Stephensa, a wykonanej przez Boy Goerg’a – miłosna gra pozorów nie musi kończyć się cierpieniem, łzami, pożegnaniem." - Salon Filmowy MN

"Pozornie jest to zwykła historia o miłości.  Pozornie tylko odrobinę połączona z opowieścią kryminalną. Pozornie wybór między byciem z ukochaną osobą a rozłąką jest łatwy. Jordan pokazuje jednak, że pozory mylą. A coś co wydaje się oczywiste może być tylko grą." - SzutkiPlochi

"Poza tym film wlecze się jak flaki z olejem, a dialogi są wprost żenujące. (...) Dawno nie widziałam nic tak nużącego i nieadekwatnego nawet do swojego opisu. Poza tym jestem zaskoczona brakiem zaskoczenia. Może o to tutaj chodziło?"  - Tikichomiktaki

"Podoba mi się to, że ten film ma masę świetnych, wyrazistych bohaterów, ciekawą szpiegowską intrygę i całkiem sporo nawiązań do różnych gatunków, a jednocześnie Neil Jordan nie przesadza z przeładowaniem i ot tak, jakby nie zwracając uwagi na ekscentryczność pomysłu, opowiada tę historię, jakby był to najzwyklejsza w świecie historia." - Cedro

""Gra pozorów" stoi świetnym aktorstwem, intrygującym pomysłem, ale może nie leży, lecz przykuca reżyserią, i niewykorzystaniem potencjału. Ponadto nie podoba nam się niekonsekwencja formy i brak tego mocno zaskakującego zakończenia na które nabieramy większej ochoty w mniej więcej połowie filmu. Szanujemy twórców za podjęcie się naprawdę kontrowersyjnego i skłaniającego do dyskusji tematu o czym świadczy nasza rozmowa przed pisaniem właściwej recenzji, ale mamy za złe rozbudzenie apetytu początkiem i środkiem wobec szablonowego sfinalizowania fabuły." - Dwayne&Hudson

" „Gra pozorów” to zupełnie inna gra niżbym się spodziewała. Nie trudno nie oczekiwać od niej czegoś na wyższym poziomie, a przy tym nie pozbawionego dynamicznej akcji. Tymczasem seans niemiłosiernie się dłuży. W większości przegadany, momentami dość powierzchownie traktujący niektóre z wartości, a przy tym całkowicie przewidywalny obraz, któremu trudno jest skupić na sobie uwagę oglądającego. Pomimo tego potrafi wykrzesać w widzu bardzo skrajne emocje i wciąż będzie powodem do zagorzałych dyskusji o ludzkiej seksualności i tolerancji. " - Agniecha

Do tej pory swoje głosy oddali:

Suzarro
Ania 
Rodion 
Simon 
Salon Filmowy MN
SzutkiPlochi
Tikichomiktaki
Cedro
Dwayne&Hudson
Agniecha

Dzwonnik z Notre Dame (1996) Kirk Wise, Gary Trousdale - 3 etap

Film: Dzwonnik z Notre Dame
Reżyser:  Kirk Wise, Gary Trousdale
Rok powstania: 1996

Ilość oddanych głosów: 12
Średnia ocen: 7.29












Wasze opinie:

„Dzwonnik z Notre Dame” to animacja doskonała. Jednym z nielicznych mankamentów jest zbyt duża ilość musicalowych wstawek [...] Nie mniej jednak obraz ten w ostatecznych rozrachunku oceniam niezwykle wysoko i stawiam go na równi z innymi klasykami spod znaku Walta Disneya. - Skazany na Kino

[...]to jedyny w swoim rodzaju film animowany, który jest ponadczasowy. Pokochają go dzieciaki, a dla dorosłych stanowić będzie pewną naukę. A wszystko to w dźwiękach dzwonów Notre Dame." - Agniecha

" Dzwonnik z Notre Dame boleśnie uświadomił mi, że wyrastanie z bajek to jedna z najboleśniejszych rzeczy jakie mogą spotkać kinomana[...] Z dzisiejszej perspektywy, człowieka który co nie co wie i co nie co widział, bajka nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś. Czasem bawi, czasem nudzi wywołując przy tym grymas irytacji.[...]Dzwonnik z Notre Dame to bajka dla dzieci, więc powinno się, oceniać ją przez pryzmat dziecięcej wrażliwości, a ta mówi mi, że jako dziecko lubiłam ją, mimo kryjącej się pod fabułą ciemności." - Ania

"Dzwonnik z Notre Damme" w pełni zasługuje na miano animowanego klasyka. Co prawda, można dostrzec wady takie jak zbyt duża ilość partii śpiewanych czy mniejszy ładunek emocjonalny [...] Nie umniejsza to jednak w znaczący sposób wartości obrazu. Jest on przyjemny w odbiorze dla dzieci i potrafiący uczyć niejednego dorosłego. To co bardzo istotne to, nawet po tylu latach oglądając go, można poczuć tą jedyną w swoim rodzaju magię Disney'a." Pół Filmem Pół Jajem

"Są filmy, przy których dorastałem i które tak samo „dorastały” wraz ze mną. Stały się małą cząstką mnie samego. Nie inaczej jest z „Dzwonnikiem z Notre Dame” zrealizowanym przez wytwórnię Disneya w 1996 roku. Dzięki niemu jakaś mała część mnie jest animowana i wypełniona bajkowymi piosenkami, które znam na pamięć. Stała się elementem mojego filmowego świata i codziennego życia, a przede wszystkim sprawia, że mimo 30 roku życia pozostaje we mnie nadal choć odrobina z dziecka." - Salon Filmowy MN 

"wytwórnia daje nam dużą lekcję tolerancji i tego, ze świat nie jest czarno-biały. Brzydki nie znaczy zły, a fucha sędziego nie dodaje rozumu. Tolerancji zarówno w stosunku do osób niekoniecznie pięknych ale też innych grup etnicznych. Wszyscy jesteśmy tacy sami a ocena nie zależy od tego jak wyglądamy i gdzie się urodziliśmy ale ile dobrego zostawiamy za sobą. Ah, piękny, bajkowy morał. Zarówno dla dzieci, jak i dorosłych ;)" - SzutkiPlochi

"„Dzwonnik z Notre Dame” przypomniał mi beztroskie lata dziecięce, bo pewnikiem oglądałem go również za dzieciaka, i choćby z tego względu należą mu się laury." - Rodion

"Dzwonnik... jest źle skonstruowany fabularnie. Przez pierwsze pół godziny wciąż nie wiadomo o czym będzie ta opowieść. Ekspozycja świata przedstawionego i postaci wydłuża się w nieskończoność. Powoli, bardzo powoli poznajemy głównych bohaterów i jeszcze wolniej poznajemy ich wzajemny stosunek do siebie, a to co napędza akcję, czyli "grzeszne pożądanie" Frollo pojawia się dopiero w połowie filmu (!), a dla spójności i klarowności to jest stanowczo zbyt późno." - Cedro 

"Bardzo przyjemna familijna bajka. Nie wzbudziła we mnie jakichś sentymentalnych emocji dlatego, że nigdy wcześniej jej nie oglądałem, w związku z tym trudno mówić tu o wspomnieniach. Tym bardziej więc dziś nie zrobiła na mnie jakiegoś szczególnie wielkiego wrażenia. Ale to solidna produkcja, którą ogląda się z wielką przyjemnością i zapewne będzie można do niej nie raz wracać." - Simon

""Dzwonnik..." to animacja, którą ogląda się z prawdziwą przyjemnością. Mamy tutaj walkę dobra ze złem niepozbawioną odrobiny humoru, przyjaźń oraz bardzo trafne spostrzeżenie, że to nie świat jest strasznym i okrutnym miejscem, tacy są po prostu niektórzy ludzie. Ponadto bardzo podobała mi się muzyczna strona tego filmu, w tym i "musicalowe" wstawki." - Tikichomiktaki

"Podsumowując: animacja na przyzwoitym poziomie, którą oceniam na puchatą siódemkę. " - Suzarro

" Strona wizualna dzieła naprawdę zwraca uwagę. Urzeka swoją barwnością i dokładnym dopracowaniem nawet najmniejszych szczegółów. Tworzy ona niezwykły klimat i fascynującą atmosferę. Muzyka jest rewelacyjna, dzięki czemu stanowi idealne tło dla wszystkich wydarzeń. Niestety, w końcu piosenki zaczęły mnie nieco drażnić. „Dzwonnik z Notre Dame” to bez wątpienia warta uwagi produkcja. Nie należy jednak do grona moich ulubionych animacji. Polecam odkryć ją na nowo." - Ikalia


Głosowali:  

Agniecha
Skazany na Kino 
Ania 
Pół Filmem Pół Jajem 
SzutkiPlochi
Salon Filmowy MN 
Rodion
Cedro
Simon 
Tikichomiktaki 
Suzarro
Ikalia

Chicago (2002) Rob Marshall - 3 etap

Film: Chicago
Reżyser: Rob Marshall
Rok powstania: 2002

Ilość oddanych głosów: 12
Średnia ocen: 6.71













Wasze opinie:

"Gdy na ekranie szaleje Zeta-Jones i Zellweger film ogląda się z wielkim zachwytem. Gorzej jest natomiast, wtedy gdy kończą się partie muzyczne, a bohaterowie zaczynają wypowiadać swoje kwestie mówione. Na szczęście to muzyka i taniec jest najważniejszy w filmie Marshalla i te nudne przerywniki nie trwają zbyt długo." - Skazany na Kino

"„Chicago” to bardzo dobry film z przeciętną historią, ale piękny artystycznie. Polecam przekonać się o jego zaletach." - Ikalia

"[...]piosenki były mdłe i do luftu. Skupiłem się więc na fabule, którą można opowiedzieć w kilku zdaniach, a film ciągnie się niemiłosiernie przez 2 godziny. Miałem wrażenie, że piosenki tylko sztucznie wydłużają jego czas (czy przypadkiem nie o to chodzi w musicalach?)." - Rodion 

"To co kiedyś mnie od filmu odrzucało, jazzujące piosenki – teraz stało się przyczyną zachwytu. Dobór piosenek w opowieści idealnie wpisuje się w opowieść, nadaje jej rytm i podkreśla dramatyzm akcji. [...] Zachwyciła mnie też w „Chicago” scenografia – czasami umowna, czasami pełna przepychu. Przedstawiająca wielki konflikt pomiędzy szarym, brudnym miastem zewnętrznym, a tętniącym wewnątrz metropolii – pełnym bogactwa świecie nocnych klubów." - Salon Filmowy MN

"„Chicago” to historia o kobiecej niezależności, odwecie oraz zbrodni w jednym z bardziej niebezpiecznych miast.Momentami banalny, ale całkowicie nieprzewidywalny obraz, który znajduje swój wielki finał w spełnieniu ludzkich marzeń. Wszystko to w nadzwyczaj przepięknej formie, nie tylko w blasku świateł estrady, ale i w rytmie ekspresyjnych oraz porywających utworów muzycznych. Wraz z piosenkami zapadającymi w pamięć, inteligentnym i nie pozbawionym poczucia humoru scenariuszem udowadnia, że słusznie nagrodzono go w tak licznych kategoriach." - Agniecha

"film jest naprawdę BARDZO DOBRY. Nawet jeśli nie jesteście fanami tego gatunku filmowego, nawet jeśli nie gustujecie w tego typu muzyce i nawet jeśli liczba Oscarów jest dla Was żadnym argumentem – to i tak zachęcam do obejrzenia Chicago. Dobry humor gwarantowany, a w dodatku jeszcze nie znam osoby, która by skrytykowała tę genialną ścieżkę dźwiękową. " - SzutkiPlochi

"Przede wszystkim z jednej strony żałujemy, że ten film znalazł się w gronie wyznaczonych do oglądania z ramienia projektu ale z drugiej plusem jest to, że dzięki temu poznaliśmy nowy kierunek sztuki filmowej. Ponadto, obejrzeliśmy kolejny film nagrodzony nagrodą Akademii Filmowej. Gdyby nie projekt kino na pewno długo nie wzięlibyśmy się za ten film. Ostatnim z ostatnich słów, możemy stanąć nieco w obronie "Chicago" jako reprezentanta musicali z uwagi na to iż wstawki śpiewane można zinterpretować jako wyobraźnię postaci Zellweger i gdy tak to potraktujemy, nie wypada to tak idiotycznie jak inne musicale klasycznej formy.Fani musicali powinni na pewno obejrzeć ten film bo jest to coś oryginalnego, natomiast osoby takie jak my mogą spokojnie odpuścić sobie seans i puścić po raz setny Rambo ;)" - Dwayne&Hudson

"No i co ja mam tutaj napisać? No fajne jest Chicago. Fajne piosenki, fajna historia, fajne postacie, fajna choreografia, fajne kostiumy. No fajne jest Chicago." - Cedro

"Fabularnie leży, za to od strony technicznej prezentuje się całkiem ładnie. Fajnie popatrzeć na śpiewające gwiazdy, fajnie ich posłuchać. Chicago stanowi więc całkiem solidną rozrywkę. Ale poza tym nie ma praktycznie nic do zaoferowania. Scenariusza praktycznie brak. " - Simon 

"Jeden z najlepszych, jeśli nie najlepszy musical jaki do tej pory widziałam. Rewelacyjna Zellweger w roli żądnej sławy trzpiotki zdominowała "Chicago" i moim skromnym zdaniem totalnie przyćmiła Catherine. Jestem pod ogromnym wrażeniem!" - Tikichomiktaki

""Chicago"- mimo wszystko dobre, rzemieślnicze kino, z perfekcyjnie dopracowanymi kostiumami i klimatem rodem z dawnych lat 30-stych. Ogromnym plusem całej produkcji jest przesłanie-jakże uniwersalne i demaskujące mechanizmu osiągania popularności, aktualny zresztą do dzisiaj." - Suzarro

"Z dzisiejszej perspektywy, człowieka który co nie co wie i co nie co widział, bajka nie robi już takie wrażenia jak kiedyś. Czasem bawi, czasem nudzi wywołują przy tym grymas irytacji. Nawet świadomość, że powstała w okresie tzw. disnejowskiego renesansu nie pomaga w poprawnym przeżyciu historii. Aczkolwiek, powtarzam jeszcze raz [głównie sobie] Dzwonnik z Notre Dame to bajka dla dzieci, więc powinno się, oceniać ją przez pryzmat dziecięcej wrażliwości, a ta mówi mi, że jako dziecko lubiłam ją, mimo kryjącej się pod fabułą ciemności. " - Ania

Głosowali:

Skazany na Kino
Ikalia 
Rodion
Salon Filmowy MN 
Agniecha 
SzutkiPlochi
Dwayne&Hudson
Cedro 
Simon 
Tikichomiktaki 
Suzarro
Ania

poniedziałek, 24 września 2012

Etap 2 - wyniki!

Etap 2 został oficjalnie zakończony. Otrzymaliśmy od Was 17 głosów. Niestety, z przykrością stwierdzamy, że dwoje uczestników (Paweł oraz Fraa Farara) nie wzięło udziału w tym etapie. Tym samym nie będą oni mogli uczestniczyć w kolejnych etapach Projektu KINO.

Do samego końca nie mieliśmy pewności, czy nie trzeba będzie organizować dogrywki w kilku kategoriach. Walka o zwycięstwo była bowiem naprawdę zażarta i mieliśmy wielu kandydatów, ale ostatni głos należący do Suzarro, zadecydował o tym, że ostatecznie nie będzie żadnej dogrywki. Wobec tego już niebawem będziemy mogli rozpocząć prawdopodobnie najciekawszy, 3 etap. Wreszcie będziemy mogli przejść do oglądania filmów:)

Przedstawiamy Wam wyniki w poszczególnych kategoriach:

1 Disney i jego pełnometrażowe animacje:

Dzwonnik z Notre Damme (1996) Kirk Wise, Gary Trousdale - 4 głosy
Piękna i Bestia (1991) Kirk Wise, Gary Trousdale - 3 głosy
Alicja w Krainie Czarów (1951) Hamilton Luske i inni... - 3 głosy
Aladyn (1992) John Musker, Ron Clements - 3 głosy
Bambi (1942) Ben Sharpsteen, David Hand -2 głosy
Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków (1937) Webb Smith i inni... - 2 głosy
Piotruś Pan (1953)  Hamilton Luske i inni... - 2 głosy
Zakochany kundel (1955) Hamilton Luske i inni... - 2 głosy
Arykotraci (1970) Wolfgang Reitherman - 2 głosy
Król Lew (1994) Rob Minkoff i inni... - 2 głosy
Pinokio (1940) Hamilton Luske i inni... - 2 głosy
Herkules (1997) Ron Clements i inni... - 2 głosy
Księga Dżungli (1967) Wolfgang Reitherman - 1 głos
Robin Hood (1973) Wolfgang Reitherman - 1 głos
Fantazja 2000 (1999) Don Hahn i inni... - 1 głos
Mój brat niedźwiedź (2003) Aaron Blaise i inni... - 1 głos
Oliver i spółka (1988) George Scribner - 1 głos
Kopciuszek (1950) Hamilton Luske i inni... - 1 głos
Lilo i Stich (2002) Chris Sanders i inni... - 1 głos
Dumbo (1941) Ben Sharpsteen - 1 głos
Planeta skarbów (2002) Ron Clements i inni... - 1głos
Bernard i Bianka (1977) Wolfgang Reitherman i inni... - 1 głos
Miasteczko Halloween (1993) Henry Selick - 1 głos
Lis i Pies (1981) Ted Berman i inni... - 1 głos
Dzielny mały toster (1987) Jerry Rees - 1 głos
Księżniczka i żaba (2009) Ron Clements i inni... - 1 głos
Śpiąca królewna (1959) Clyde Geronimi - 1 głos
Nowe szaty króla (2000) Mark Dindal - 1 głos
Zaplątani (2010) Nathan Greno i inni... - 1 głos
Wielki mysi detektyw (1986) Ron Clements i inni... - 1 głos
Taran i magiczny kocioł (1985) Ted Berman i inni - 1 głos
Nausicaä z Doliny Wiatru (1984) Hayao Miyazaki - 1 głos

GŁOSY NIEWAŻNE!

WALL-E (2008) Andrew Stanton - 1 głos
Potwory i spółka (2001) Pete Docter i inni... - 1 głos

Głosy te zostały unieważnione z powodu niezgodności ze specyfikacją kategorii. Powstały przy współpracy Disneya z Pixarem, nie są więc dziełem samego Disneya.

2. Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami:

Gra pozorów (1992) Neil Jordan - 6 głosów
Szósty zmysł (1999) M. Night Shyamalan - 5 głosów
Memento (2000) Christopher Nolan - 4 głos
Podziemny krąg (1999) David Fincher - 4 głosy
Lęk Pierwotny (1996) Gregory Hoblit - 4 głosy
Ostatnie kuszenie Chrystusa (1988) Martin Scorsese - 3 głosy
Siedem (1995) David Fincher - 3 głosy
Czysta formalność (1994) Giuseppe Tornatore - 3 głosy
Ptasiek (1984) Alan Parker - 3 głosy
Podejrzani (1995) Bryan Singer - 2 głosy
Gabinet doktora Caligari (1920) Robert Wiene  - 1 głos
K-Pax (2001) Iain Softley - 1 głos
Prestiż (2006) Christopher Nolan - 1 głos
Poważny człowiek (2009) Joel, Ethan Coen - 1 głos
Otwórz oczy (1997) Alejandro Amenebar - 1 głos
Oldboy (2003) Chan-wook Park - 1 głos
Pociąg życia (1998) Radu Mihaileanu -1 głos
Pająk (2002) Patrick McGrath - 1 głos
Infernal Affairs: Piekielna gra (2002) Alan Mak i inni... -1głos
Pusher II - Krew na rękach (2004) Nicolas Winding Refn -1 głos
Dom w głębi lasu (2011) Drew Goddard -1 głos
Zawrót głowy (1958) Alfred Hitchcock - 1 głos
Fish tank (2009) Andrea Arnold  -1 głos
Psychoza (1960) Alfred Hitchcock - 1 głos

3. Filmy wyreżyserowane przez kobietę:

Między słowami (2003) Sofia Coppola - 5 głosów
Całkowite zaćmienie (1995) Agnieszka Holland - 3 głosy
Dziwne dni (1995) Kathryn Bigelow -3 głosy
Fortepian (1993) Jane Campion - 3 głosy
Hurt Loker. W pułapce wojny (2008) Kathryn Bigelow -3 głosy
Dokąd teraz? (2011) Nadine Labaki  - 2 głosy
Somewhere. Między miejscami (2010) Sofia Coppola - 2 głosy
Bezsenność w Seattle (1993) Nora Ephron -2 głosy
Tuż po weselu (2006) Susanne Bier - 2 głosy
Kraina miodu i krwi (2011) Angelina Jolie - 1 głos
Nic osobistego (2009) Urszula Antoniak - 1 głos
Big Love (2012) Barbara Białowąs - 1 głos
Europa, Europa (1990) Agnieszka Holland - 1 głos
Jutro będzie lepiej (2010) Dorota Kędzierzawska - 1 głos
Druga szansa (2007) Susane Bier -1głos
Podaj dalej (2000) Mimi Leder -1 głos
Włoski dla początkujących (2000) Lone Scherfig -1 głos
Plac Waszyngtona (1997) Agnieszka Holland -1głos
Anioł przy moim stole (1990) Jane Campion -1 głos
Życie ukryte w słowach (2005) Isabel Coixet - 1głos
W ciemności (2011) Agnieszka Holland - 1 głos
Fish Tank (2009) Andrea Arnold  -1 głos
Daj, proszę (2010) Nicole Holofcener - 1 głos
Kobieta bez głowy (2008) Lucrecia Martel -1 głos
Tajemniczy ogród (1993) Agnieszka Holland - 1 głos
Janosik. Prawdziwa historia (2009) Agnieszka Holland, Kasia Adamik - 1 głos
Do szpiku kości (2010) Debra Granik  - 1 głos
Olivier, Olivier (1992) Agnieszka Holland -1 głos
Aktorzy prowincjonalni (1978) Agnieszka Holland - 1 głos
Ono (2004) Małgorzata Szumowska -1głos
Weronika postanawia umrzeć (2009) Emily Young - 1głos
Biała Masajka (2005) Hermine Huntgeburth -1głos
Sam (2001) Jessie Nelson - 1 głos
Kopia mistrza (2006) Agnieszka Holland - 1 głos
John Lennon. Chłopak znikąd (2009) Sam Taylor-Wood -1 głos

4. Filmy z Toskanią w tle:

Ukryte pragnienia (1996) Bernardo Bertolucci - 12 głosów
Zapiski z Toskanii (2010) Abbas Kiarostami - 11 głosów
Pod słońcem Toskanii (2003) Audrey Wells - 8 głosów
Życie jest piękne (1997) Roberto Benigni - 7 głosów
Pokój z widokiem (1985) James Ivory - 3 głosy
Pod słońce (2005) Brad Mirman - 2 głosy
Listy do Julii (2010) Gary Winick - 2 głosy
Wałkonie (1953) Federico Fellini -1 głos
Angielski pacjent (1996) Anthony Minghella - 1 głos
Niebo (2002) Tom Tykwer -1głos
Hannibal (2001) Ridley Scott - 1 głos
Tylko ty (1994) Norman Jewison - 1 głos

5. Z Oscarami w tle:

Chicago (2002) Rob Marshall - 4 głosy
Angielski pacjent (1996) Anthony Minghella - 3 głosy
Na zachodzie bez zmian (1930) Lewis Milestone - 3 głosy
Lista Schindlera (1993) Steven Spielberg - 3 głosy
Zakochany Szekspir (1998) John Madden -3 głosy
Sprawa Kramerów (1979) Robert Benton - 2 głosy
Tańczący z wilkami (1990) Kevin Costner - 2 głosy
Wożąc panią Daisy (1989) Bruce Beresford - 2 głosy
Wszystko o Ewie (1950) Joseph L. Mankiewicz  - 2 głosy
Milczenie owiec (1991) Jonathan Demme - 2 głosy
To nie jest kraj dla starych ludzi (2007) Joel, Ethan Coen - 2 głosy
Marty (1955) Delbert Mann - 1 głos
Czułe słówka (1983) James L. Brooks - 1 głos
Oto jest głowa zdrajcy (1966) Fred Zinnemann - 1głos
Ich noce (1934) Frank Capra - 1 głos
Rain Man (1988) Barry Levinson -1głos
Żądło (1973) George Roy Hill - 1 głos
Lawrence z Arabii  (1962) David Lean - 1 głos
Piękny umysł (2001) Ron Howard - 1 głos
Dżentelmeńska umowa (1947) Elia Kazan - 1 głos
Francuski łącznik (1971) William Friedkin - 1 głos
Annie Hall (1977) Woody Allen - 1 głos
Za wszelką cenę (2004) Clint Eastwood - 1 głos
Gandhi (1982) Richard Attenborough - 1 głos
Zielona dolina (1941) John Ford - 1 głos
Amerykanin w Paryżu (1951) Vicente Minelli -1 głos
Slumdog. Milioner z ulicy (2008) Danny Boyle -1 głos
Przeminęło z wiatrem (1939) George Cukor i inni... - 1 głos
Jak zostać królem (2010) Tom Hopper - 1 głos
Amadeusz (1984) Milos Forman - 1 głos
Miasto gniewu (2004) Paul Haggis -1 głos
American Beauty (1999) Sam Mendes -1 głos
Garsoniera (1960) Billy Wilder -1 głos
Dźwięki muzyki (1965) Robert Wise - 1 głos

W związku z tym w 3 etapie naszej zabawy, będziemy oglądać następujące filmy:

1. Chicago (2002) Rob Marshall
2. Dzwonnik z Notre Damme (1996) Kirk Wise, Gary Trousdale
3. Gra pozorów (1992) Neil Jordan
4. Między słowami (2003) Sofia Coppola
5. Ukryte pragnienia (1996) Bernardo Bertolucci

Wątek dotyczący 3 etapu zostanie niebawem utworzony. Przypomnimy tam zwycięskie filmy oraz zasady dotyczące ich oglądania.
  
 Na koniec przedstawiamy jeszcze jak prezentowały się Wasze głosy:

Ace of Spades:

1. Disney i jego pełnometrażowe animacje:
    - Miasteczko Halloween / The Nightmare Before Christmas (1993) reż. Henry Selick
    - Lis i Pies / The Fox and the Hound (1981) reż. Ted Berman, Richard Rich, Art Stevens
    - Dzielny mały toster / The Brave Little Toster (1987) reż. Jerry Rees

2. Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami:
    - Ptasiek / Birdy (1984) reż. Alan Parker
    - Czysta formalność / Una Pura formalita (1994) reż. Giuseppe Tornatore
    - Gra pozorów / The Crying Game (1992) reż. Neil Jordan

3. Filmy wyreżyserowane przez kobietę:
    - Całkowite zaćmienie / Total Eclipse (1995) reż. Agnieszka Holland
    - Fortepian / The Piano (1993) reż. Jane Campion
    - Życie ukryte w słowach / La Vida secreta de las palabras (2005) reż. Isabel Coixet

4. Film z Toskanią w tle:
    - Pod słońcem Toskanii / Under the Tuscan Sun (2003) reż. Audrey Wells
    - Ukryte pragnienia / Stealing Beauty (1996) reż. Bernardo Bertolucci
    - Zapiski z Toskanii / Copie conforme (2010) reż. Abbas Kiarostami

5. Z Oscarami w tle:
    - Na zachodzie bez zmian / All Quiet on the Western Front (1930) reż. Lewis Milestone
    - Dżentelmeńska umowa / Gentelman's Agreement (1947) reż. Elia Kazan
    - Wszystko o Ewie / All About Eve (1950) reż. Joseph L. Mankiewicz


Agna:

I. Disney i jego pełnometrażowe animacje:
    WALL-E (2008), reż. Andrew Stanton (głos nieważny)
    Potwory i spółka/Monsters, Inc. (2001), reż. Pete Docter, David Silverman (głos nieważny)
    Piękna i bestia/Beauty and the beast (1991), reż. Kirk Wise, Gary Trousdale

II. Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami:
    Podziemny krąg/Fight Club (1999), reż. David Fincher
    Dom w głębi lasu/The Cabin in the Woods (2012), reż. Drew Goddard
    Memento (2000), reż. Christopher Nolan

III. Filmy wyreżyserowane przez kobietę:
    Fish Tank (2009), reż. Andrea Arnold
    Dokąd teraz?/Et maintenant, on va où? (2011), reż. Nadine Labaki
    Somewhere. Między miejscami/Somewhere (2010), reż. Sofia Coppola

IV. Z Oscarami w tle:
    To nie jest kraj dla starych ludzi/No country for old men (2007), reż. Joel i Ethan Coen
    Za wszelką cenę/Million dollar baby (2004), reż. Clint Eastwood
    Gandhi (1982), reż. Richard Attenborough

V. Film z Toskanią w tle:
    Zapiski z Toskanii/Copie conforme (2010), reż. Abbas Kiarostami
    Ukryte pragnienia/Stealing beauty (1996), reż. Bernardo Bertolucci
    Pod słońcem Toskani/Under the Tuscan Sun (2003), reż. Audrey Wells


Agniecha:

1 Disney i jego pełnometrażowe animacje
- Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków, reż. David Hand (1937)
- Bambi, reż. David Hand, Ben Sharpsteen (1942)
- Król Lew, reż. Rob Minkoff, Roger Allers (1994)

2 Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
- Szósty zmysł, reż. M. Night Shyamalan (1999)
- Gabinet doktora Kaligari, reż. David Lee Fisher (2005) choć lepiej byłoby obejrzeć niemy w reżyserii Roberta Wiene z 1920r. (nie wiem jednak jak z jego dostępnością)
- Memento, reż. Christopher Nolan (2000)

3 Filmy wyreżyserowane przez kobietę
- Bezsenność w Seattle, reż. Nora Ephron (1993)
- Między słowami, reż. Sofia Coppola (2003)
- Podaj dalej, reż. Mimi Leder (2000)

4 Z Oscarami w tle
- Rain Man, reż.  Barry Levinson (1989)
- Sprawa Kramerów, reż. Robert Benton (1979)
- Chicago, reż. Rob Marshall (2003)

5 Film z Toskanią w tle
- Pod słońcem Toskanii, reż. Audrey Wells (2003)
- Życie jest piękne, reż. Roberto Benigni (1997)
- Ukryte pragnienia, reż. Bernardo Bertolucci (1996)


Ania:

disney-->
piotruś pan [1953]
aryskotraci[1970]
śpiąca królewna [1959]

zakończenia-->
lęk pierwotny[1996]gere
ostatnie kuszenie chrystusa[scorsese]
vertigo[1958]zawrót głowy

oscary-->
na zachodzie bez zmian[1930]
zielona dolina[1941]
amerykanin w paryżu[1951]

kobieta-->
the headless woman[2009]lucrecia martel
tuż po weselu[2006]suzanne bier
daj proszę[2010]Nicole Holofcener

toskania-->
życie jest piękne[1997]
zapiski z toskani[2010]
pokój z widokiem[1985]


Cedro:


1 Disney i jego pełnometrażowe animacje
Alicja w Krainie czarów (1951)
Nowe szaty Króla (2000)
Aladyn (1992)

2 Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
"Fight Club" 1999 reż. David Fincher
"Gra pozorów" Crying Game, The 1992 reż Neil Jordan
"Lęk pierwotny" Primal Fear 1996 reż. Gregory Hoblit

3 Filmy wyreżyserowane przez kobietę
Janosik. prawdziwa historia. 2009r. reż. Agnieszka Holland
Olivier, Olivier 1992 reż. Agnieszka Holland
Aktorzy prowincjonalni reż. 1978 reż. Agnieszka Holland

4 Z Oscarami w tle
Jak zostać królem. King's Speech, The 2010 - reż. Tom Hooper
Amadeusz. Amadeus 1984 reż. Milos Forman
Miasto gniewu. Crash 2004 reż. Paul Haggis

5 Film z Toskanią w tle
Zapiski z Toskanii. Copie conforme 2010 reż. Abbas Kiarostami
Pokój z widokiem. A Room with a View 1985 reż. James Ivory
Hannibal 2001 reż. Ridley Scott 


Dwane&Hudson:

Disney i jego pełnometrażowe animacje
- Aladyn, Aladdin, 1992, reż. Ron Clements, John Musker
- Zakochany kundel, Lady and the Tramp, 1955, reż. Clyde Geronimi, Wilfred Jackson, Hamilton Luske
- Księżniczka i żaba, The Princess and the Frog, 2009, reż. Ron Clements, John Musker

Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
- Ptasiek, Birdy, 1984, reż. Alan Parker
- Gra pozorów, The Crying game, 1992, reż. Neil Jordan
- Czysta formalność, Una pura formalita, 1994, reż. Giuseppe Tornatore

Film w reżyserii kobiety
- Dziwne dni, Strange Days, 1995, reż. Kathryn Bigelow
- Bezsenność w Seatttle, Sleeplees in Seattle, 1993, reż. Nora Ephron
- W Ciemności, 2011, reż. Agnieszka Holland

Z Oscarami w tle
- Francuski łącznik, The French Connection, 1971, William Friedkin
- Annie Hall, 1977, reż. Woody Allen
- Zakochany Szekspir, Shakespeare in love, 1998, reż. John Madden

Film z Toskanią w tle
- Pod słońcem Toskanii, Under the Tuscan Sun, 2003, reż. Audrey Wells
- Listy do Julii, Letters to Juliet, 2010, reż. Garry Winick
- Zapiski z Toskanii, Copie conforme, 2010, reż. Abbas Kiarostami


FB:

1. Disney i jego pełnometrażowe animacje:
- Herkules - Hercules, 1997, reż. Ron Clements, John Musker
- Dzwonnik z Notre Dame - The Hunchback of Notre Dame, 1996, reż. Gary Trousdale, Kirk Wise
- Zaplątani - Tangled, 2010, reż.Glen Keane, Nathan Greno, Byron Howard

2. Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami:
-Siedem - Se7en, 1995, reż. David Fincher
-Podziemny krąg - Fight club, 1999, reż. David Fincher
- Memento - 2000, reż. Christopher Nolan

3. Filmy wyreżyserowane przez kobietę:
- Ono - 2004, reż. Małgorzata Szumowska
- Weronika postanawia umrzeć -Veronika Decides to Die, 2009, reż. Emily Young
- Biała Masajka - DieWeisse Massai, 2005, reż. Hermine Huntgeburth

4. Z Oscarami w tle:
- Zakochany Szekspir -Shakespeare in Love, 1998, reż. John Madden
- Milczenie owiec -The Silence of the Lambs, 1991, reż. Jonathan Demme
- Lista Schindlera -Schindler's List, 1993, reż. Steven Spielberg

5. Filmy z Toskanią w tle:
- Listy do Julii -Letters To Juliet, 2010, reż. Gary Winick
- Pod słońcem Toskanii -Under the Tuscan Sun, 2003, reż. Audrey Wells
- Pod słońce - TheShadow Dancer, 2005, reż. Brad Mirman


 Ikalia:

1. Disney i jego pełnometrażowe animacje
1) "Arystokraci" ("The Aristocats"), reż. Wolfgang Reitherman, 1970
2) "Planeta Skarbów" ("Treasure Planet"), reż. John Musker, Ron Clements, 2002
3) "Barnard i Bianka" ("The Rescuers", reż. John Lounsbery, Wolfgang Reitherman, Art Stevens, 1977

2. Filmy z zaskakującymi zakończeniami
1) "Lęk pierwotny" ("Primal Fear"), reż. Gregory Hoblit, 1996
2) "Podziemny krąg" ("Fight Club"), reż. David Fincher, 2000
3) "Otwórz oczy" ("Abre lod ojos"), reż. Alejandro Amenábar, 1997

3. Filmy wyreżyserowane przez kobietę
1) "Między słowami" ("Lost in Translation"), reż. Sofia Coppola, 2003
2) "Dziwne dni" ("Strange Days"), reż. Kathryn Bigelow, 1995
3) "Włoski dla początkujących" ("Italiensk for begyndere"), reż. Lone Scherfig, 2000

4. Z Oscarami w tle
1) "Chciago" ("Chicago"), reż. Rob Marshall, 2002
2) "Wożąc panią Daisy" ("Driving Miss Daisy"), reż. Bruce Beresford, 1989
3) "Sprawa Kramerów" ("Kramer vs. Kramer"), reż. Robert Benton, 1979

5. Film z Toskanią w tle
1) "Angielski pacjent" ("The English Patient"), reż. Anthony Minghella), 1996
2) "Życie jest piekne" ("La Vita è bella"), reż. Roberto Bengini, 1997
3) "Ukryte pragnienia" ("Stealing Beauty"), reż. Bernardo Bertolucci, 1996

Kyś:

 Disney 
Robinn Hood (1973)
Fantazja 2000 (2000)
Alicja w krainie czarów (1951)

Kobiety za kamerą
Big Love (2012)
Między słowami (2003)
Europa, Europa (1990)

Oscary 
Marty (1955)
Chicago (2002)
Czułe słówka (1983)

Toskania w tle
Życie jest piękne (1997)
Zapiski z Toskanii (2010)

Zakonczenie
Ostatnie kuszenie Chrystusa (M. Scorsese)
Podejrzani (z Kevinem Spacey)
Czysta Formalność (z G. Depardieu)


Maryelizabeth:

1 Disney i jego pełnometrażowe animacje:
Dumbo (1941)
Zakochany Kundel/Lady and the tramp(1955)
Aladyn(1992)

2 Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
Memento (2001) reż. Christopher Nolan
Prestiż / Prestige (2007) reż. Christopher Nolan
Szósty zmysł/ Sixth sense (1999) reż. M. Night Shyamalan

3 Filmy wyreżyserowane przez kobietę:
Między słowami / Lost in translation (2003) reż. Sofia Coppola
Fortepian / Piano (1993) reż. Jane Campion
The Hurt Locker / W pułapce wojny (2008) reż. Kathryn Bigelow

4 Z Oscarami w tle:
Angielski pacjent / English patient (1996) reż. Anthony Minghella
Wożąc panią Daisy / Driving Miss Daisy (1989) reż. Bruce Beresford
Tańczący z wilkami / Dances with wolves (1990) reż. kevin Costner

5. Z Toskanią w tle:
Życie jest piękne/ La vita e bella reż. Roberto Bengini (1997)
Pod słońcem Toskanii / Under the Tuscan Sun (2003) reż. Audrey Wells
Ukryte pragnienia/ Stealing beauty reż. Bernardo Bertolucci (1996)

 

Rodion:

1. Disney i jego pełnometrażowe animacje:
- Herkules - Hercules - reż. John Musker, Ron Clements - 1997
- Pinokio - Pinocchio - reż. Ben Sharpsteen, Hamilton Luske - 1940
- Nausicaä z Doliny Wiatru - Kaze no tani no Naushika - reż. Hayao Miyazaki - 1984
2. Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
- Siedem - Se7en - reż. David Fincher - 1997
- Podejrzani - The Usual Suspects - reż. Bryan Singer - 1995
- Szósty zmysł - The Sixth Sense - reż. M. Night Shyamalan - 1999

3. Filmy wyreżyserowane przez kobietę
- Do szpiku kości - Winter's Bone - reż. Debra Granik - 2010
- Tuż po weselu - Efter brylluppet - reż. Susanne Bier - 2006
- Sam - I am Sam - reż. Jessie Nelson - 2001

4. Z Oscarami w tle
- American Beauty - reż. Sam Mendes - 1999
- To nie jest kraj dla starych ludzi - No Country for Old Men - reż. Joel Coen, Ethan Coen - 2007
- Milczenie owiec - The Silence of the Lambs - reż. Jonathan Demme - 1991

5. Film z Toskanią w tle
- Pod słońcem Toskanii - Under the Tuscan Sun - reż. Audrey Wells - 2003
- Ukryte pragnienia - Stealing Beauty - reż. Bernardo Bertolucci - 1996
- Zapiski z Toskanii - Copie Conforme - reż. Abbas Kiarostami - 2010


Salon filmowy MN:

Disney i jego pełnometrażowe animacje
1) Lilo i Stitch (Lilo& Stitch, 2002, reż. Dean DeBlois, Chris Sanders
2) Dzwonnik z Notre Damm (The Hunchback of Notre Dame, 1996, reż. Gary Trousdale, Kirk Wise)
3) Piękna i Bestia (Beauty and The Beast, 1991, reż. Gary Trousdale, Kirk Wise)

Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
1. Piekielna Gra (Infernal Affairs, 2002, reż. Wai-keung Lau, Alan Mak
2. Pusher II: Krew na rękach (Pusher II, 2004, reż. Nicolas Winding Refn
3. Gra Pozorów (The Crying Game, 1992, reż. Neil Jordan)

Filmy wyreżyserowane przez kobietę
1, Dokąd teraz? (Where do we go now, 2011, reż. Nadine Labaki)
2. Całkowite zaćmienie (Total Eclipse, 1995, reż. Agnieszka Holland)
3. Między słowami (Lost in Translation, 2003, reż. Sofia Copolla)

Z Oscarami w tle
1. Lawrence z Arabii (Lawrence of Arabia, 1962, rez. David Lean)
2. Angielski Pacjent (The English Patient, 1996, reż. Anthony Mingella)
3. Piękny Umysł (A Beautiful Mind, 2001, reż. Ron Howard)

Film z Toskanią w tle
1. Zapiski z Toskanii (Copie Conforme, 2010, reż. Abbas Kiarostami)
2. Pod słońce (The Shadow Dancer, 2005, reż. Brad Mirman)
3. Ukryte Pragnienia (Stealing Beauty, 1996, reż. Bernardo Bertolucci)


Simon:

Disney:
Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków (Snow White and the Seven Dwarfs) 1937
Alicja w Krainie Czarów (Alice in Wonderland) 1951
Pinokio (Pinocchio) 1940

Film z zaskakującym zakończeniem:
Szósty zmysł (The sixth sense) 1999 M. Night Shyamalan
K-Pax 2001 Iain Softley
Poważny człowiek (A serious man) 2009 - Joel, Ethan Coen

Film w reżyserii kobiety:
Jutro będzie lepiej 2010 - Dorota Kędzierzawska
Somewhere. Między miejscami 2010 (Somewhere) Sofia Coppola
Druga szansa (Things we lost in the fire) 2007 - Susanne Bier

Z oscarami w tle:
Wszystko o Ewie (All about eve) 1950 - Joseph L. Mankiewicz
Na zachodzie bez zmian (All Quiet on the western front) 1930 - Lewis Milestone
Ich noce (It happened one night) 1934 - Frank Capra

Film z toskanią w tle:
Wałkonie (I Viteloni) 1953 - Federico Fellini
Życie jest piękne (La Vite e bella) 1997 - Robert Begnini
Ukryte pragnienia (Stealing Beauty) 1996 - Bernardo Bertolucci 


Skazany na Kino:

Disney
Bambi (1942
Piotruś Pan (1953)
Księga Dżungli (1967)

Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
Ostatnie kuszenie Chrystusa, reż. Martin Scorsese (1988)
Ptasiek, reż. Alan Parker (1984)
Lęk pierwotny, reż. Gregory Hoblit (1996)

Filmy wyreżyserowane przez kobietę
Kraina miodu i krwi, reż. Angelina Jolie (2011)
Nic osobistego, reż. Urszula Antoniak (2009)
Całkowite zaćmienie, reż. Agnieszka Holland (1995)

Z Toskanią w tle
Pod słońcem Toskanii, reż. Audrey Wells (2003)
Zapiski z Toskanii, reż. Abbas Kiarostami (2010)
Ukryte pragnienia, reż. Bernardo Bertolucci (1996)

Z Oscarami w tle
Angielski pacjent, reż. Anthony Minghella (1996)
Tańczący z wilkami, reż. Kevin Costner (1990)
Oto jest głowa zdrajcy, reż. Fred Zinnemann (1966) 


Suzarro:

1 Disney i jego pełnometrażowe animacje:
-"Wielki mysi detektyw";
oryginalny tytuł:"The Great Mouse Detective",
reżyseria:John Musker, Ron Clements;
rok powstania:1986
-"Dzwonnik z Notre Dame"
oryginalny tytuł:"The Hunchback of Notre Dame",
reżyseria: Kirk Wise, Gary Trousdale
rok powstania:1996
-"Taran i magiczny kocioł";
oryginalny tytuł: "The Black Cauldron"
reżyseria: Richard Rich, Ted Berman
rok powstania: 1985

2 Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
-"Fish tank";
oryginalny tytuł: "Fish Tank"
reżyseria: Andrea Arnold
rok powstania: 2009
-"Psychoza";
oryginalny tytuł:"Psycho"
reżyseria: Alfred Hitchcock
rok powstania: 1960
-"Gra pozorów";
oryginalny tytuł: "The Crying Game"
reżyseria: Neil Jordan
rok powstania: 1992

3 Filmy wyreżyserowane przez kobietę
-"The Hurt Locker. W pułapce wojny";
oryginalny tytuł: "The Hurt Locker";
reżyseria:Kathryn Bigelow;
rok powstania:2008
-"Kopia mistrza";
oryginalny tytuł: "Copying Beethoven";
reżyseria Agnieszka Holland;
rok powstania: 2006
-"John Lennon. Chłopak znikąd";
oryginalny tytuł:"Nowhere Boy";
reżyseria: Sam Taylor -Wood;
rok powstania: 2009

4 Z Oscarami w tle
-"Zakochany Szekspir"
oryginalny tytuł: "Shakespeare in love"
reżyseria: John Madden
rok powstania:1998
-"Dźwięki muzyki"
oryginalny tytuł: "The Sound of Music"
 reżyseria: Robert Wise
rok powstania: 1965
-"Garsoniera"
oryginalny tytuł: "The Apartment"
reżyseria: Billy Wilder
rok powstania: 1960

5 Film z Toskanią w tle
-"Ukryte pragnienia"
oryginalny tytuł: "Stealing Beauty"
 reżyseria: Bernardo Bertolucci
rok powstania:1996
-"Tylko Ty"
oryginalny tytuł: "Only you"
reżyseria: Norman Jewison
rok powstania: 1994
-"Pokój z widokiem"
oryginalny tytuł:"A room with a view"
 reżyseria: James Ivory
rok powstania: 1985 


 SzutkiPlochi:

1.Disney:
a) "Piękna i Bestia"/"Beauty and the Beast"; 1991; reż.Kirk Wise,Gary Trousdale
b)"Dzwonnik z Notre Dame"/ "The Hunchback of Notre Dame";1996; reż.Kirk Wise, Gary Trousdale
c)"Król Lew"/ "The Lion King"; 1994; reż.Rob Minkoff,Roger Allers

2.Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami:
a)"Siedem"/"Se7en"; 1995; reż. David Fincher
b)"Szósty zmysł"/ "The Sixth Sense"; 1999, reż.M.Night Shyamalan
c)"Gra pozorów"/"The Crying Game"; 1992, reż.Neil Jordan

3.Filmy wyreżyserowane przez kobietę:
a)"Fortepian"/"The Piano"; 1993; reż.Jane Campion
b)"W pułapce wojny"/"The Hurt Locker"; 2008; reż. Kathryn Biegelow
c)"Tajemniczy ogród"/"The Secret Garden"; 1993, reż. Agnieszka Holland

4.Z Oscarami w tle"
a)"Przeminęło z wiatrem"/"Gone with the wind"; 1939; reż.George Cukor, Sam Wood
b)"Lista Schindlera"/"Schindler's List"; 1993; reż.Steven Spielberg
c)"Slumdog.Milioner z ulicy"/"Slumdog Millionaire"; 2008; reż.Danny Boyle

5.Film z Toskanią w tle:
a)"Życie jest piękne"/"La vita e bella"; 1997; reż.Roberto Benigni
b)"Ukryte pragnienia"/"Stealing Beauty"; 1996; reż.Bernardo Bertolucci
c)"Niebo"/"Heaven"; 2002; reż.Tom Tykwer 


Tikichomiktaki:

1. Disney i jego pełnometrażowe animacje
->"Mój brat niedźwiedź", Brother Bear, 2003, Aaron Blaise, Robert Walker
->"Oliver i spółka", Oliver&Company, 1988, George Scribner, Krzysztof Kołbasiuk
->"Kopciuszek", Cinderella, 1950, Hamilton Luske, Wilfred Jackson...


2. Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
->"Oldboy", 2003, Chan-wook Park
->"Pociąg życia", Train de vie, 1998, Radu Mihaleanu
->"Pająk", Spider, 2002, David Cronenberg

3. Filmy wyreżyserowane przez kobietę
->"Dzwne dni", Strange Days, 1995, Kathryn Bigelow
->"Plac Waszyngtona", Washington Square, 1997, Agnieszka Holland
->"Anioł przy moim stole", An Angel at My Table, 1990, Jane Campion

4. Z oscarami w tle
->"Lista Schindlera", Schinler's List, 1993, Steven Spielberg
->"Żądło", The Sting, 1973, George Roy Hill
->"Chicago", 2002, Rob Marshall

5. Film z Toskanią w tle
->"Ukryte pragnienia", Stealing Beauty, 1996, Bernardo Bertolucci
->"Pod słońcem Toskanii", Under the Tuscan Sun, 2003, Audrey Wells
->"Zapiski z Toskanii", Copie conforme, 2010, Abbas Kiarostami


Jakby coś się nie zgadzało, to dajcie znać. Było z tym trochę pracy, więc mogliśmy gdzieś się pomylić, ale mamy nadzieję, że ewentualne pomyłki nie wpłynęły na wyniki:)

Pozdrawiamy i zapraszamy do 3 etapu!
Ekipa Projektu KINO

poniedziałek, 17 września 2012

ETAP 2

Projekt KINO nabiera rozpędu i przed nami jego najciekawsza część (oczywiście poza samym oglądaniem filmów).  W etapie drugim wybieramy filmy, które wezmą udział w ostatniej odsłonie naszej zabawy.

Do każdej z pięciu wybranych przez nas kategorii, należy wysłać po trzy tytuły filmów, które chcielibyście ujrzeć w ramach projektu. Produkcje, które otrzymają najwięcej głosów w danej kategorii zostaną zwycięzcami i to właśnie ich obejrzenie i zrecenzowanie będzie naszym zadaniem. Swoje głosy wysyłacie na maila: projektfilmy@gmail.com do 23 września (niedziela, 23.59)*.

UWAGA: Pamiętajcie, że każdy uczestnik przy swoich głosach musi podać też oryginalny tytuł, rok powstania filmu i reżysera (chyba, że jest to akurat kategoria skupiająca się na twórczości danego artysty). W treści maila należy też podać swój nick z zabawy!

Kategorie finałowe:
1 Disney i jego pełnometrażowe animacje
2 Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
3 Filmy wyreżyserowane przez kobietę
4 Z Oscarami w tle
5 Film z Toskanią w tle

Przygotowaliśmy również specyfikację poszczególnych kategorii, aby ułatwić Wam wybór filmów.

Specyfikacja kategorii biorących udział w Projekcie KINO.

Pełnometrażowe filmy Disneya – jak sama kategoria wskazuje, w tej kategorii podajemy pełnometrażowe filmy animowane ze stajni Disneya. Listę wszystkich filmów mogących startować w tej kategorii znajdziecie TUTAJ 

Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami – jest to dosyć trudna kategoria do rozgryzienia. Jako organizatorzy postaraliśmy się w jakimś stopniu ułatwić wam wybór filmów i znaleźliśmy listę filmów z teoretycznie najbardziej zaskakującymi zakończeniami. Na końcu tej specyfikacji znajdzie do niej link. UWAGA! Znajdują się tam spoilery, dlatego nie czytajcie nic więcej poza samymi tytułami tych filmów, ewentualne opisy, które pomogą wam w wyborze znajdziecie na stronach poświęconych kinematografii.  Link znajdziecie TUTAJ 
Uwaga: głosowanie na filmy z tej listy nie jest obowiązkowe, jeśli uważacie, że jest jakiś ciekawszy film „łapiący” się do tej kategorii, to oczywiście na niego możecie oddawać swój głos. 

Filmy wyreżyserowane przez kobietę – tutaj problemów być nie powinno. Głosujemy na filmy za kamerą, których stała kobieta. 

Film z Toskanią w tle – podobnie jak w poprzedniej kategorii za bardzo nie ma co się rozpisywać. Przy wyborze poszczególnych filmów powinna nam pomóc wyszukiwarka google.

Z Oscarami w tle – kolejna dosyć ciężka kategoria. Jest to dosyć szeroki obszar wyboru i w zasadzie można tutaj głosować na wszystko, od filmu nieanglojęzycznego po krótkometrażowy dokument. Dlatego też jako organizatorzy zdecydowaliśmy się wnieść zapis, który pomoże nie tylko nam w organizacji projektu, ale także Wam w głosowaniu. Otóż głosujemy tylko na zwycięzców w kategorii najlepszy film. Listę tych filmów macie TUTAJ 

Z góry przepraszamy za ingerencję w niektóre kategorie, ale musicie nas zrozumieć. Organizujemy takie przedsięwzięcie po raz pierwszy i chcemy żeby poszło to jak najsprawniej. Ewentualne dogrywki nie są raczej dobrą opcją na tym etapie. Przy okazji kolejnej edycji postaramy się usprawnić regulamin. Jeśli macie jakieś pytania piszcie w komentarzach.

PAMIĘTAJCIE: Jeśli ktoś nie odda swoich głosów w etapie drugim, jego udział w projekcie zostanie zakończony. Nie podajemy swoich głosów w komentarzach. Głosujemy mailowo.

Prezentujemy również rozkład głosów w dogrywce:

Z Oscarami w tle - 7
Kino Stanleya Kubricka - 6
Film z Toskania w tle - 6
Filmy z Seanem Pennem - 6
Kino postapokaliptyczne - 5
Horror Hiszpański - 5
Reżysera Wes Anderson - 5
Kino radzieckie - 4
Filmy z Katherine Hepburn 4
Policjanci i złodzieje - 3
Film Quentina Taraninto -2

Zwycięską okazała się kategoria: Z Oscarami w tle i to ona przeszła do głównego konkursu. Na kolejnym miejscu znów otrzymaliśmy wynik remisowy, tym razem jednak już bez dogrywki - decyzję podjęli Organizatorzy.
Głosowaliśmy następująco:
Skazany na kino - Film z Toskanią w tle
Ace of Spades - Film z Toskania w tle
Simon - Kino Stanleya Kubricka
Tym samym ostatnią kategorią, którą wybraliśmy jest właśnie Film z Toskanią w tle.



* w regulaminie jest inna data, ale jak widzicie jest to dosyć mobliny projekt, dzięki czemu szybciej zakończone etapy pozwalają nam na rozpoczęcie kolejnych.    

czwartek, 13 września 2012

ETAP 1 - wyniki + dogrywka

Wszyscy oddali swoje głosy, także etap pierwszy zostaje zamknięty. W kolejnej odsłonie Projektu KINO, będziemy już wybierać filmy do poszczególnych kategorii. Zanim to jednak nastąpi jesteśmy zmuszeni przeprowadzić dogrywkę, ponieważ kilka kategorii dostało taką samą liczbę głosów.

Pewne udziału w kolejnym etapie są trzy kategorie. Zwycięzcą okazał się Disney i jego pełnometrażowe animacje, które otrzymały łącznie 6 głosów. Po 4 głosy otrzymały filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami oraz te, za kamera których stała kobieta. Pozostają dwa wolne miejsce, o które będą walczyć:

Z Oscarami w tle
Policjanci i złodzieje
Kino Stanleya Kubricka
Kino radzieckie
Kino postapokaliptyczne
Horror hiszpański
Filmy z Seanem Pennem
Filmografia Katherine Hepburn
Film z Toskanią w tle
Film Quentina Tarantino
Reżyseria Wes Anderson

Podobnie jak w etapie pierwszym, prosimy Was, abyście swoje głosy oddawali w komentarzach. Tym razem jednak głosujecie na TRZY kategorie, które chcielibyście, aby dostały się do kolejnego etapu. W dogrywce można już głosować na swoje kategorie, gdyż jest ich tylko kilka i nie ma sensu utrudniać przebiegu. Ostatecznie zwyciężą dwie z największą ilością głosów.

Jako, że sprawa przebiega bardzo sprawnie i wszyscy oddaliśmy swoje głosy w dwa dni, nie ma co przedłużać na siłę poszczególnych etapów. W związku z tym, dogrywka będzie trwała do  końca tygodnia (niedziela, 23.59). Jeśli do tego czasu nie zagłosują wszyscy Uczestnicy, zsumujemy oddane głosy i spośród nich wyłonimy zwycięskie kategorie. Jeśli natomiast wszyscy zagłosują przed końcem terminu, wtedy wcześniej zamkniemy też dogrywkę. W razie kolejnego remisu zwycięzcę wybierze trójka Organizatorów.


Prezentujemy Wam również wyniki pierwszego etapu:

Pełnometrażowe animacje Disneya 6
Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami 4
Film w reżyserii kobiety 4
Z Oscarami w tle 3
Policjanci i złodzieje 3
Kino Stanleya Kubricka 3
Kino radzieckie 3
Kino postapokaliptyczne 3
Horror hiszpański  3
Filmy z Seanem Pennem 3
Filmografia Katherine Hepburn 3
Film z Toskanią w tle 3
Film Quentina Tarantino 3
Reżyseria Wes Anderson 3
Polskie horrory 2
Kino pozytywne 2
Kino europejskie 2
Filmy, których scenariusze są oparte na prawdziwych wydarzeniach 2
Filmy z muzyką Hansa Zimmera 2
Filmy tzw. "mindfuck" 2
Film w reżyserii Alfreda Hitchcocka 2
Europejski film z lat 60' 2
Ekranizacje filmowe 2
Dramaty XXI wieku 2
Dłuuugi film - trwający minimum 180 minut 2
Clint Eastwood - aktor i reżyser 2
Filmy Christophera Nolana 2
Twórczość Chan-wook Parka 1
Sci-fi z lat 80 1
Oscarowe kreacje 1
LGBT movie 1
Kino Woody'ego Allena 1
Kino francuskie 1
Horrory Wesa Cravena 1
Helena Bonham Carter w obsadzie 1
Główny bohater - most 1
Filmy z Marylin Monroe 1
Filmy z Kevinem Spacey 1
Filmy z Garym Oldmanem jako czarnym charakterem 1
Filmy świąteczne 1
Filmy o hazardzie 1
Film w reżyserii Kevina Smitha 1
Biografie znanych Polaków 1
Biografie sław 1
Antyk w filmie 1
Aktor i rezyser w jednej osobie 1

wtorek, 11 września 2012

ETAP 1

Zapisy zostały oficjalnie zamknięte. Bardzo nam miło, że tak licznie zechcieliście wziąć udział w tej zabawie. Zapisało się aż 19 osób! Nie spodziewaliśmy się tak dużej frekwencji:) Mamy ogromną nadzieję, że spotka Was tu dobra zabawa i nie będziecie żałować straconego czasu. Tego Wam życzymy!

Oto lista wszystkich Uczestników I edycji Projektu KINO:

Ace of Spades
Agna
Agniecha
Ania
Cedro
Dwayne&Hudson
FB
Fraa Farara
Ikalia
Kyś
Maryelizabeth
Paweł
Rodion
Salon Filmowy MN
Simon
Skazany na Kino
Suzarro
SzutkiPlochi
Tikichomiktaki

Przypominamy zasady 1 etapu:
Każdy Uczestnik powinien w tym poście umieścić komentarz, w którym wymieni 5 kategorii wybranych spośród tych umieszczonych na liście (lista znajduje się poniżej). Pamiętajcie, że nie głosujemy na swoje kategorie! Głosy oddane na swoje kategorie będą nieważne! Po zakończeniu etapu wszystkie głosy zostaną zsumowane. W ten sposób wybranych zostanie ostatecznie 5 kategorii biorących udział w projekcie.

A teraz czas na listę wszystkich podanych przez Was kategorii (kolejność alfabetyczna):

Aktor i reżyser w jednej osobie
Antyk w filmie - starożytność grecko-rzymska: zarówno czysta historia jak i mitologia i w ogóle
Azjatyckie Kino Sensacyjne


Biografie sław
Biografie znanych Polaków


Clint Eastwood - Aktor i Reżyser


Dłuuugi film - trwający minimum 180 min
Dramaty XXI wieku


Ekranizacje filmowe
Europejski film z lat sześćdziesiątych


Film akcji z lat 80-tych
Film a postaci historyczne
Filmografia Katharine Hepburn
Film o miłości
Film Quentina Tarantino
Film w reżyserii Alfreda Hitchcocka
Film w reżyserii Kevina Smitha
Film w reżyserii kobiety
Film z Toskanią w tle
Filmy Christophera Nolana
Filmy, których scenariusze są oparte na prawdziwych historiach
Filmy o hazardzie
Filmy świąteczne
Filmy tzw. "mindfuck"
Filmy z Kevinem Spacey
Filmy z Marylin Monroe
Filmy z muzyką Hansa Zimmera
Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami
Filmy z Sean'em Penn'em
Film z Garym Oldman'em jako czarnym charakterem


Główny bohater – most; most w tytule, akcja rozgrywa się na moście, most odgrywa ważną rolę w filmie: spotkanie bohaterów, skok z mostu, wypadek etc.


Helena Bonham Carter w obsadzie
Horror hiszpański
Horrory Wesa Cravena


Jack Nicholson w roli głównej


Kino europejskie
Kino francuskie
Kino mówi o hedonizmie
Kino postapokaliptyczne
Kino pozytywne - filmy podnoszące na duchu
Kino radzieckie
Kino Stanleya Kubricka
Kino Woody'ego Allena


LGBT movie


Nie Allienowa filmografia Sigourney Weaver


Oscarowe kreacje


Pełnometrażowe animacje Disneya
Policjanci i złodzieje - kino detektywistyczne
Polscy operatorzy w filmach zagranicznych
Polskie horrory


Reżyseria Wes Anderson


Sci-fi lat 80'
Spaghetti westerny NIE Sergio Leone


Taniec w filmach
Twórczość Chan-wook Parka


Z Oscarami w tle


Jak sami widzicie - wybór jest ogromny! Mamy jednak nadzieję, że wyłoni się z tej listy 5 filmów, na które oddane zostanie najwięcej głosów.

PAMIĘTAJCIE!
Głosowanie trwa w dniach 11-18 września (głosowanie do godziny 23.59). Jeśli udałoby nam się zebrać wcześniej głosy wszystkich uczestników, wtedy etap zostanie zamknięty wcześniej. W komentarzu należy podać 5 kategorii. 
Nie głosujemy na swoje kategorie!

A pod spodem, co by się Wam nie myliło, prezentujemy jeszcze Wasze kategorie:

Dłuuugi film - trwający minimum 180 min. (Ace of Spades)
Film w reżyserii Alfreda Hitchcocka (Ace of Spades)
Europejski film z lat sześćdziesiątych (Ace of Spades)

Aktor i reżyser w jednej osobie (Agna)
Polscy operatorzy w filmach zagranicznych (Agna)
Kino Woody'ego Allena (Agna)

Horror hiszpański (Agniecha)
Kino postapokaliptyczne (Agniecha)
Ekranizacje filmowe (Agniecha,)

Filmografia Katharine Hepburn (Ania)
Kino Stanleya Kubricka (Ania)
LGBT movie  (Ania)

Sci-fi lat 80' (Cedro)
Pełnometrażowe animacje Disneya (Cedro, FB)
Nie Allienowa filmografia Sigourney Weaver (Cedro)

Film w reżyserii Kevina Smitha (Dwayne&Hudson)
Film z Garym Oldman'em jako czarnym charakterem (Dwayne&Hudson)
Film akcji z lat 80-tych (Dwayne&Hudson)

Horrory Wesa Cravena (FB)
Polskie horrory (FB)
Pełnometrażowe animacje filmy Disneya (FB, Cedro)

Kino radzieckie (Fraa Farara)
Antyk w filmie - starożytność grecko-rzymska: zarówno czysta historia jak i mitologia i w ogóle (Fraa Farara)
Spaghetti westerny NIE Sergio Leone (Fraa Farara)

Kino francuskie (Ikalia)
Filmy z muzyką Hansa Zimmera (Ikalia)
Filmy z Sean'em Penn'em (Ikalia)

Kino europejskie (Kyś)
Filmy świąteczne (Kyś)
Oscarowe kreacje (Kyś)

Filmy tzw. "mindfuck"  (maryelizabeth)
Filmy Christophera Nolana  (maryelizabeth)
Filmy z Marylin Monroe  (maryelizabeth)

Z Oscarami w tle (Paweł)
Biografie sław (Paweł)
Taniec w filmach (Paweł)

Filmy z najbardziej zaskakującymi zakończeniami (Rodion)
Kino pozytywne - filmy podnoszące na duchu (Rodion)
Filmy z Kevinem Spacey (Rodion)

Reżyseria Wes Anderson (Salon Filmowy MN)
Azjatyckie Kino Sensacyjne (Salon Filmowy MN)
Clint Eastwood - Aktor i Reżyser (Salon Filmowy MN)

Jack Nicholson w roli głównej (Simon)
Film w reżyserii kobiety (Simon)
Film Quentina Tarantino (Simon)

Biografie znanych Polaków (Skazany na kino)
Twórczość Chan-wook Parka (Skazany na kino)
Filmy o hazardzie (Skazany na kino)

Kino mówi o hedonizmie (suzarro)
Policjanci i złodzieje - kino detektywistyczne (suzarro)
Film a postaci historyczne (suzarro)

Helena Bonham Carter w obsadzie (SzutkiPlochi)
Filmy, których scenariusze są oparte na prawdziwych historiach (SzutkiPlochi)
Dramaty XXI wieku (SzutkiPlochi)

Film z Toskanią w tle (tikichomiktaki)
Główny bohater – most; most w tytule, akcja rozgrywa się na moście, most odgrywa ważną rolę w filmie: spotkanie bohaterów, skok z mostu, wypadek etc. (tikichomiktaki)
Film o miłości (tikichomiktaki)